Vi har samlet de mest almindelige spørgsmål og svar vedrørende vores administrationsværktøj for køkkener og restauranter. Denne oversigt giver et klart indblik i, hvordan systemet understøtter alt fra bestillinger og betaling til kommunikation og bogføring. Formålet er at give en enkel og overskuelig gennemgang, så I hurtigt kan se, hvordan systemet kan tilpasses jeres behov.
Hvis I har yderligere spørgsmål, er I altid velkomne til at kontakte os.
Hvordan anvendes systemet fra køkkenet/restauranten?
Systemet anvendes via internetbrowser på PC eller tablet.
Kan månedens menuer annonceres frem til beboernes månedlige bestilling, køb og betaling?
Ja, køkkenet indtaster menuerne, som kan ses på aktivitetsskærme, hjemmeside eller ved login. De kan også printes. Bestillinger overføres til regnskabssystemet ved fakturering efter behov.
Hvordan lægges menuer, varer og produkter ind i systemet?
Menuer, varer og produkter lægges ind via administrationssystemet, som køkkenet kan få adgang til.
Hvordan registreres daglige salg, bestillinger, kontantsalg eller kreditkøb?
Bestillinger registreres via kort eller brik, men kan også bookes via brugerens tablet eller PC med eget login. Kontantsalg sker uden for systemet, medmindre de oprettede varer opkræves via månedsopgørelsen. Systemet er pt. bygget til at køre på kredit med f.eks. månedsafregning.
Hvilke betalingsmuligheder er der?
Køkkenet/restauranten og administrationen kan både sende mail og SMS, samt oprette opslag med dagsmenuen på hjemmesiden, storskærm og andre platforme.
Hvordan kan køkkenet/restauranten kommunikere med kunderne om tilbud eller andet?
Køkkenet/restauranten og administrationen kan både sende mail og SMS, samt oprette opslag med dagsmenuen på hjemmesiden, storskærm og andre platforme.
Hvordan opkræves kreditkøb?
Kreditbeløb opkræves via jeres eget regnskabssystem. Kontakt os for at høre mere.
Hvordan fungerer systemet i forhold til spisebilletter?
Foodbook fungerer som et elektronisk klippekort der automatisk genfornyes på givne intervaller. Via tablet eller PC kan brugeren selv følge med i forbruget og de resterende klip, samt eventuelt tilkøbe flere klip.
Hvordan foregår bogføringen?
Bogføringen foregår via en CSV-fil som I kan overføre til jeres regnskabsprogram, samt importere derhen/derfra.
Hvordan foregår månedsafslutningen?
Det foregår lige efter jeres ønske, da systemet er fleksibelt. Kontakt os for at høre mere.
Hvordan foregår integrationen til et økonomisystem som f.eks. UNIK.
Uanset hvilket økonomisystem I bruger, så foregår det via en CSV-fil der bliver overført jeres regnskabsprogram.
Hvordan rapporteres økonomien/resultatet for køkkenet/restauranten til køkkenleder og bestyrelsen?
Der vises grafer på forsiden og flere forskellige statistikker i systemet. Flere rapporter og statistikker kan tilføjes efter behov.
